Markę ORLEN aktywnie wzmacniają przemyślane inwestycje w sport, kulturę i CSR

Markę ORLEN aktywnie wzmacniają przemyślane inwestycje w sport, kulturę i CSR

Wzrost inwestycji w sport, kulturę i działania społeczne o 120%, wsparcie 80 utalentowanych sportowców, zaangażowanie w projekty i inicjatywy umożliwiające aktywny rozwój łącznie 55 tysięcy dzieci i młodzieży – to podsumowanie działań dynamicznie wzmacniających rozpoznawalność i postrzeganie marki ORLEN w ciągu ostatnich czterech lat.

 

Projekty wspierane przez koncern oraz ich wpływ na prowadzony biznes po raz drugi zostały szczegółowo zaprezentowane w raporcie rocznym poświęconym działalności sponsoringowej. Tym razem dokument uwzględnia także spółki wchodzące w skład Grupy ORLEN, które są aktywne w obszarze sponsoringu – ANWIL, Energa, ORLEN Oil i ORLEN Paliwa.

 

PKN ORLEN jest liderem wśród sponsorów sportu, kultury i projektów społecznych. Ponad połowa (56 proc.) ankietowanych, w badaniu przeprowadzonym przez ARC Rynek i Opinia, wskazało koncern jako firmę najczęściej angażującą się w działalność sponsoringową w Polsce. To wynik wyższy niż przed rokiem. Tym samym PKN ORLEN ponownie wyprzedził pozostałe analizowane marki, w tym drugą w zestawieniu aż o 37 punktów procentowych.

– Budujemy silny koncern multienergetyczny, który będzie miał mocną pozycję w Europie Środkowej i konsekwentnie maksymalizował zyski, z korzyścią dla polskiej gospodarki. Skutecznym narzędziem wspierającym nasze cele biznesowe jest działalność sponsoringowa. W jej wyniku, tylko w 2021 roku Grupa ORLEN w Polsce i za granicą wypracowała łączny ekwiwalent mediowy na poziomie ponad 1 mld zł. To najlepiej pokazuje, że sponsoring należy traktować nie tylko jako bardzo skuteczne narzędzie do wzmacniania rozpoznawalności marki, ale też jako długofalową inwestycję. Jesteśmy firmą globalną, 50 proc. przychodów przynoszą aktywności zagraniczne i tak postrzegamy oraz budujemy wizerunek naszej marki. Stąd m.in. nasza obecność w Formule 1 i współpraca z zespołem Alfa Romeo F1 Team ORLEN, dzięki której docieramy do milionów kibiców i potencjalnych klientów na całym świecie – mówi Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.

Koncern w ostatnich czterech latach zwiększył o 120 proc. inwestycje w sport. Wzrosła też liczba wspieranych sportowców – z 10 w 2018 r. do 80 w 2021 r. Sponsoring obejmuje także około 70 klubów sportowych, 6 związków i 2 komitety. Działania prowadzone przez koncern przynoszą oczekiwane efekty. Aż 7 na 10 Polaków, według badania pracowni ARC Rynek i Opinia, zadeklarowało, że dzięki zaangażowaniu koncernu w sponsoring sportu, wyżej ocenia markę ORLEN. Ponadto klienci, którzy kojarzą koncern ze sportem, znacznie chętniej odwiedzają stacje ORLEN i korzystają z ich usług.


Flagowym projektem PKN ORLEN jest współpraca z zespołem Formuły 1 – Alfa Romeo F1 Team ORLEN oraz wsparcie Roberta Kubicy, które w zeszłym roku wygenerowało ekwiwalent mediowy na poziomie ok. 650 mln zł. Koncern sponsoruje również dwukrotnego żużlowego mistrza świata – Bartosza Zmarzlika, zawodników występujących w Rajdzie Dakar, Bartłomieja Marszałka startującego w wodnej Formule 1 oraz kierowców wyścigowych – Mikołaja Marczyka i Kacpra Wróblewskiego. Markę ORLEN promują również reprezentacje narodowe w siatkówce, lekkiej atletyce, a także drużyny m.in. piłki nożnej i piłki ręcznej, cieszące się ogromną popularnością wśród polskich kibiców.

Współpraca PKN ORLEN z Alfa Romeo F1 Team ORLEN jest platformą do działań marketingowych w Polsce i na zagranicznych rynkach. Kierowcy zespołu byli w ubiegłym roku twarzami wielu kampanii promujących produkty Stop Cafe, paliwa VERVA czy program BIZNESTANK. Wzięli również udział w kampanii „Inny kraj, ta sama stacja”, wspierającej co-branding stacji paliw na zagranicznych rynkach i budującej rozpoznawalność marki ORLEN w Niemczech, Czechach, na Słowacji oraz Litwie. Na współpracy z Polskim Komitetem Olimpijskim i Paraolimpijskim oraz czołowymi polskimi lekkoatletami i paraolimpijczykami oparta była letnia kampania promująca zestawy olimpijskie na stacjach ORLEN. Z kolei podwójny mistrz świata na żużlu Bartosz Zmarzlik od ubiegłego roku promuje linię napojów energetycznych VERVA oraz produkty gastronomiczne STOP Cafe.

PKN ORLEN wspiera nie tylko sport zawodowy. W ubiegłym roku koncern objął programami sportowymi 55 tys. dzieci i młodzieży w całej Polsce. Angażuje się także we współpracę z instytucjami kultury i sponsoruje ważne inicjatywy społeczne.

Najważniejszym wydarzeniem kulturalnym, które w 2021 roku PKN ORLEN objął swoim mecenatem, był Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. Fryderyka Chopina. Koncern współpracował również z Teatrem Wielkim – Operą Narodową, Zamkiem Królewskim, Muzeum Narodowym oraz wieloma lokalnymi instytucjami z miejscowości, w których spółki z Grupy ORLEN prowadzą działalność biznesową.

 

Raport sponsoringowy -> TUTAJ

 

Data: 13.05.2022

Następny mecz:

fotografia meczowa
Brak danych
  • Tabela

  • M Br+ Br- Br+/-Pkt.
    1 KPR Legionowo 25 798 617 181 / 67
    2 Handball Stal Mielec 25 760 658 102 / 58
    3 AZS-AWF Biała Podlaska 26 751 666 85 / 55
    4 Śląsk Wrocław 26 775 737 38 / 48
    5 Stal Gorzów 26 667 660 7 / 42
    6 Olimpia Piekary Śląskie 26 728 709 19 / 41
    7 Padwa Zamość 26 692 687 5 / 40
    8 Anilana Łódź 26 695 746 -51 / 33
    9 Zagłębie Sosnowiec 26 739 792 -53 / 32
    10 KPR Żukowo 26 763 784 -21 / 31
    11 Nielba Wągrowiec 26 707 795 -88 / 30
    12 MKS Wieluń 26 700 763 -63 / 28
    13 SRS Przemyśl 26 743 804 -61 / 24
    14 Warmia Energa Olsztyn 26 685 785 -100 / 14
  • Kolejka 26
    - Padwa Zamość 33:27
    (20:14)
    Warmia Energa Olsztyn
    - AZS-AWF Biała Podlaska 34:25
    (16:10)
    MKS Wieluń
    - Stal Gorzów 29:31
    (16:17)
    Zagłębie Sosnowiec
    - SRS Przemyśl 30:35
    (13:21)
    Śląsk Wrocław
    - Anilana Łódź 31:26
    (16:12)
    Nielba Wągrowiec
    - Handball Stal Mielec 29:33
    (15:17)
    KPR Legionowo
    - KPR Żukowo 39:34
    (21:14)
    Olimpia Piekary Śląskie
  • Zawodnik Bramek Meczy Liga Puchar Średnia
    Marcin Malewski 111 27 103/25 8/2 4.11 b/m
    Marcin Laskowski 85 25 75/23 10/2 3.4 b/m
    Dawid Reichel 82 20 73/18 9/2 4.1 b/m
    Szymon Mucha 72 27 65/25 7/2 2.67 b/m
    Adam Konkel 62 26 55/24 7/2 2.38 b/m
    Piotr Skiba 61 27 58/25 3/2 2.26 b/m
    Michał Safiejko 54 28 49/26 5/2 1.93 b/m
    Damian Pawelec 52 18 52/18 0/0 2.89 b/m
    Aleksander Pinda 31 15 31/15 0/0 2.07 b/m
    Michał Sikorski 28 16 28/16 0/0 1.75 b/m
    Dominik Stępień 25 26 18/24 7/2 0.96 b/m
    Jakub Zemełka 22 26 16/24 6/2 0.85 b/m
    Damian Szniter 20 19 18/17 2/2 1.05 b/m
    Mateusz Kopyciński 20 16 20/16 0/0 1.25 b/m
    Jakub Kohrs 20 16 17/14 3/2 1.25 b/m
    Cezary Kaczmarczyk 0 28 0/26 0/2 0 b/m
    Daniel Makowski 0 27 0/25 0/2 0 b/m

Liga Centralna

Sponsor tytularny: Energa
Patronat medialny: Radio Olsztyn Radio ESKA TVP3 Olsztyn