Markę ORLEN aktywnie wzmacniają przemyślane inwestycje w sport, kulturę i CSR

Markę ORLEN aktywnie wzmacniają przemyślane inwestycje w sport, kulturę i CSR

Wzrost inwestycji w sport, kulturę i działania społeczne o 120%, wsparcie 80 utalentowanych sportowców, zaangażowanie w projekty i inicjatywy umożliwiające aktywny rozwój łącznie 55 tysięcy dzieci i młodzieży – to podsumowanie działań dynamicznie wzmacniających rozpoznawalność i postrzeganie marki ORLEN w ciągu ostatnich czterech lat.

 

Projekty wspierane przez koncern oraz ich wpływ na prowadzony biznes po raz drugi zostały szczegółowo zaprezentowane w raporcie rocznym poświęconym działalności sponsoringowej. Tym razem dokument uwzględnia także spółki wchodzące w skład Grupy ORLEN, które są aktywne w obszarze sponsoringu – ANWIL, Energa, ORLEN Oil i ORLEN Paliwa.

 

PKN ORLEN jest liderem wśród sponsorów sportu, kultury i projektów społecznych. Ponad połowa (56 proc.) ankietowanych, w badaniu przeprowadzonym przez ARC Rynek i Opinia, wskazało koncern jako firmę najczęściej angażującą się w działalność sponsoringową w Polsce. To wynik wyższy niż przed rokiem. Tym samym PKN ORLEN ponownie wyprzedził pozostałe analizowane marki, w tym drugą w zestawieniu aż o 37 punktów procentowych.

– Budujemy silny koncern multienergetyczny, który będzie miał mocną pozycję w Europie Środkowej i konsekwentnie maksymalizował zyski, z korzyścią dla polskiej gospodarki. Skutecznym narzędziem wspierającym nasze cele biznesowe jest działalność sponsoringowa. W jej wyniku, tylko w 2021 roku Grupa ORLEN w Polsce i za granicą wypracowała łączny ekwiwalent mediowy na poziomie ponad 1 mld zł. To najlepiej pokazuje, że sponsoring należy traktować nie tylko jako bardzo skuteczne narzędzie do wzmacniania rozpoznawalności marki, ale też jako długofalową inwestycję. Jesteśmy firmą globalną, 50 proc. przychodów przynoszą aktywności zagraniczne i tak postrzegamy oraz budujemy wizerunek naszej marki. Stąd m.in. nasza obecność w Formule 1 i współpraca z zespołem Alfa Romeo F1 Team ORLEN, dzięki której docieramy do milionów kibiców i potencjalnych klientów na całym świecie – mówi Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.

Koncern w ostatnich czterech latach zwiększył o 120 proc. inwestycje w sport. Wzrosła też liczba wspieranych sportowców – z 10 w 2018 r. do 80 w 2021 r. Sponsoring obejmuje także około 70 klubów sportowych, 6 związków i 2 komitety. Działania prowadzone przez koncern przynoszą oczekiwane efekty. Aż 7 na 10 Polaków, według badania pracowni ARC Rynek i Opinia, zadeklarowało, że dzięki zaangażowaniu koncernu w sponsoring sportu, wyżej ocenia markę ORLEN. Ponadto klienci, którzy kojarzą koncern ze sportem, znacznie chętniej odwiedzają stacje ORLEN i korzystają z ich usług.


Flagowym projektem PKN ORLEN jest współpraca z zespołem Formuły 1 – Alfa Romeo F1 Team ORLEN oraz wsparcie Roberta Kubicy, które w zeszłym roku wygenerowało ekwiwalent mediowy na poziomie ok. 650 mln zł. Koncern sponsoruje również dwukrotnego żużlowego mistrza świata – Bartosza Zmarzlika, zawodników występujących w Rajdzie Dakar, Bartłomieja Marszałka startującego w wodnej Formule 1 oraz kierowców wyścigowych – Mikołaja Marczyka i Kacpra Wróblewskiego. Markę ORLEN promują również reprezentacje narodowe w siatkówce, lekkiej atletyce, a także drużyny m.in. piłki nożnej i piłki ręcznej, cieszące się ogromną popularnością wśród polskich kibiców.

Współpraca PKN ORLEN z Alfa Romeo F1 Team ORLEN jest platformą do działań marketingowych w Polsce i na zagranicznych rynkach. Kierowcy zespołu byli w ubiegłym roku twarzami wielu kampanii promujących produkty Stop Cafe, paliwa VERVA czy program BIZNESTANK. Wzięli również udział w kampanii „Inny kraj, ta sama stacja”, wspierającej co-branding stacji paliw na zagranicznych rynkach i budującej rozpoznawalność marki ORLEN w Niemczech, Czechach, na Słowacji oraz Litwie. Na współpracy z Polskim Komitetem Olimpijskim i Paraolimpijskim oraz czołowymi polskimi lekkoatletami i paraolimpijczykami oparta była letnia kampania promująca zestawy olimpijskie na stacjach ORLEN. Z kolei podwójny mistrz świata na żużlu Bartosz Zmarzlik od ubiegłego roku promuje linię napojów energetycznych VERVA oraz produkty gastronomiczne STOP Cafe.

PKN ORLEN wspiera nie tylko sport zawodowy. W ubiegłym roku koncern objął programami sportowymi 55 tys. dzieci i młodzieży w całej Polsce. Angażuje się także we współpracę z instytucjami kultury i sponsoruje ważne inicjatywy społeczne.

Najważniejszym wydarzeniem kulturalnym, które w 2021 roku PKN ORLEN objął swoim mecenatem, był Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. Fryderyka Chopina. Koncern współpracował również z Teatrem Wielkim – Operą Narodową, Zamkiem Królewskim, Muzeum Narodowym oraz wieloma lokalnymi instytucjami z miejscowości, w których spółki z Grupy ORLEN prowadzą działalność biznesową.

 

Raport sponsoringowy -> TUTAJ

 

Data: 13.05.2022

Następny mecz:

fotografia meczowa
Warmia Energa Olsztyn
VS
Olimpia Piekary Śląskie
Data: 2023.02.11 18:00
  • Tabela

  • M Br+ Br- Br+/-Pkt.
    1 KPR Legionowo 14 449 343 106 / 35
    2 Handball Stal Mielec 14 421 367 54 / 35
    3 AZS-AWF Biała Podlaska 13 395 342 53 / 33
    4 Śląsk Wrocław 14 411 396 15 / 26
    5 Stal Gorzów 14 356 344 12 / 23
    6 Olimpia Piekary Śląskie 14 389 380 9 / 20
    7 Padwa Zamość 14 340 351 -11 / 20
    8 Nielba Wągrowiec 14 386 428 -42 / 20
    9 MKS Wieluń 14 380 396 -16 / 19
    10 KPR Żukowo 14 397 411 -14 / 18
    11 Zagłębie Sosnowiec 13 377 391 -14 / 17
    12 SRS Przemyśl 14 388 433 -45 / 10
    13 Anilana Łódź 14 356 411 -55 / 9
    14 Warmia Energa Olsztyn 14 357 409 -52 / 6
  • Kolejka 14
    - Warmia Energa Olsztyn 27:34
    (15:15)
    KPR Żukowo
    - Olimpia Piekary Śląskie 26:30
    (11:13)
    Handball Stal Mielec
    - KPR Legionowo 28:24
    (17:10)
    Anilana Łódź
    - Nielba Wągrowiec 31:30
    (16:17)
    SRS Przemyśl
    - Padwa Zamość 29:26
    (16:12)
    MKS Wieluń
    - Śląsk Wrocław 28:17
    (15:7)
    Stal Gorzów
    2023.02.09 00:00 Zagłębie Sosnowiec vs AZS-AWF Biała Podlaska
  • Zawodnik Bramek Meczy Liga Puchar Średnia
    Marcin Malewski 68 16 60/14 8/2 4.25 b/m
    Dawid Reichel 62 16 53/14 9/2 3.88 b/m
    Marcin Laskowski 59 16 49/14 10/2 3.69 b/m
    Adam Konkel 40 16 33/14 7/2 2.5 b/m
    Michał Safiejko 33 16 28/14 5/2 2.06 b/m
    Piotr Skiba 26 15 23/13 3/2 1.73 b/m
    Michał Sikorski 25 11 25/11 0/0 2.27 b/m
    Szymon Mucha 22 15 15/13 7/2 1.47 b/m
    Dominik Stępień 21 15 14/13 7/2 1.4 b/m
    Damian Szniter 13 14 11/12 2/2 0.93 b/m
    Damian Pawelec 13 6 13/6 0/0 2.17 b/m
    Mateusz Kopyciński 13 6 13/6 0/0 2.17 b/m
    Jakub Zemełka 11 15 5/13 6/2 0.73 b/m
    Jakub Kohrs 11 7 8/5 3/2 1.57 b/m
    Aleksander Pinda 4 3 4/3 0/0 1.33 b/m
    Daniel Makowski 0 16 0/14 0/2 0 b/m
    Cezary Kaczmarczyk 0 16 0/14 0/2 0 b/m

Liga Centralna

Sponsor tytularny: Energa
Patronat medialny: Radio Olsztyn Radio ESKA TVP3 Olsztyn